نوآوری در صنایع غذایی
-
تولید میلک شیک (Milk Shake) خرمالو با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا
گروهی از محققین دانشگاه Politècnica de València میلک شیک خرمالو جدیدی را با قابلیت آنتی اکسیدانی بالا تولید نمودند. خرمالو به دلیل دارا بودن تانین و کاروتنویید از منابع مهم آنتی اکسیدانی به حساب می آید. بر طبق آزمایشات صورت گرفته یک عدد از این شیک ها می تواند محتوی مقدار برابر کاروتنویید با یک خرمالو کامل باشد. -
جایگزینی چربی با پروتئین های اصلاح شده در طیف وسیعی از محصولات غذایی
بر اساس تحقیقات انجام شده پروتئین های اصلاح شده می توانند به عنوان جایگرین چربی در دامنه گسترده ای از محصولات غذایی به کار برده شوند. محققین توانسته اند پروتئین هایی را توسعه دهند که می توانند به عنوان جایگزین چربی در طیف وسیعی از محصولات غذایی به کار برده شوند، بدون آنکه تغییرات طعم و مزه و بافت را به وجود آورند. -
معرفی فن آوری پوشش پس طعم نامطلوب سویا توسط شرکت MANE
Sense Capture Soy پس طعم نامطلوب سویا را در فرآورده های گوشتی پوشش می دهد. این محصول کارشناسان بخش تحقیق و توسعه شرکتهای تولیدی فرآورده های گوشتی را قادر می سازد تا با استفاده از پروتئین های گیاهی در فرآورده های گوشتی از خواص آنها در ایجاد بافت مطلوب و مشابه گوشت بهره برده و همزمان خواص حسی و طعم محصول تحت تاثیر قرار نگیرد. -
فرايند نوآوري در يک سازمان غذايي
نوآوري يا فرآيند خلاقانه چهار فاز يا مرحله دارد: فاز اول: گرد آوري دانش و اطلاعات فاز دوم: فرآيند پرورش افراد خلاق فاز سوم: تجربه ايده فاز چهارم: ارزيابي و پياده سازي -
چند درصد از ايده هايي که در آزمايشگاه هاي صنايع غذايي پرورش مي يابد به بازار راه پيدا مي کند؟
نوآوري در خلق محصول جديد را مي توان مهمترين عامل برتري و ثبات برند هاي صنايع غذايي در بازار رقابت جهاني دانست . اما پاسخ به پرسشهاي بالا بيانگر اين است که داشتن ايده کافي نيست. برنامه هاي اجرايي خاصي بايد براي عرضه نوآورانه به بازار صنعت غذا تدوين و ارايه شود. اغلب اوقات لازم است ديگر اعضاي سازمان در خصوص شايستگي ايده متقاعد شوند: