7 ایده خلاقانه کار و کسب در صنایع غذایی
تاریخ انتشار:99/10/02

7 ایده خلاقانه کار و کسب در صنایع غذایی

هرچه صنعت غذا به همراه زمانه پیشتر میرود، آدمهای خلاق و سرمایه گذاران جسور بیشتری هم پیدا می شوند که بخواهند پا را یک قدم جلوتر بگذارند و عرصه های جدیدتری را امتحان کنند. بازار خوراکیها و مواد غذایی، بازار گســترده ای است و هرچه خلاقیت و جســارت بیشــتری در میان باشد، سهم بیشتری به پیشگامان خلاقیت و نوآوری میدهد. در ادامه چند نمونه از ایده های خلاقانه معرفی می شود.

 

پرینتر سه بعدی غذا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، به زودی اگر هوس یک دسر غیرمعمولی کنید، سرآشپز آرزویتان را برآورده میکند؛ کافی اســت وارد آشپزخانه شود و به سراغ پرینتر سه بعدی برود. اولین پرینتر غذای ایمن سال ۲۰۱۵ در یک نمایشگاه الکترونیک رونمایی شــد. شرکت سیستمهای سه بعدی با همکاری صنایع غذایی هرشــلی، کوکوجت و شــفجت را عرضه کرده اند که به سرآشــپزان این امــکان را میدهد که آنچــه را در ذهن دارند به شــکل خروجی هایی از جنس شکلات و شکر پرینت بگیرند. شرکت سیستمهای سه بعدی، در نظر دارد به زودی اولین آشپزخانه دیجیتال را برای ارائه تجربه غذاهای پرینت شده در لس آنجلس امریکا افتتاح کند.

 

آزمایشگاه غذا

یک رستوران کاملا متفاوت که مزیت رقابتی آن ارتباط مستقیم سرآشپز آن با مشتریان است !

این رستوران سرآشپزهایش را تشویق میکند تا غذاهای جدید و متفاوتی بپزند برای همین منظور میزی در محیط رستوران وجود دارد که مرز بین آشپزخانه و محل نشستن مشتریان است؛

سرآشپزها هر غذای جدیدی که میخواهند تست کنند، آنرا بر روی این میز قرار میدهند و مشتریان ماجراجو نیز مایلند از این غذاها بخورند و کیفیت آنرا گزارش دهند.

 در این رستوران فقط ۲ نوع غذا همیشه به صورت ثابت وجود دارد، دیگر غذا ها به صورت هفتگی یا روزانه تغییر میکنند… یک رستوران فقط برای افراد ماجراجو که میخواهند همیشه غذاهای جدید امتحان کنند.

 

نوشیدنی چربی سوز

این محصول حکم جام مســیحایی را در صنعت غذایی دارد، محصولی که خوردن آن به کاهش وزن کمک میکند. هلدینگ  Celsius یازده ســال است که بر روی این محصول کار میکند و بی سروصدا محصولاتش را در برخی باشگاههای تناسب اندام و فروشگاههای دیگر به فروش میرسانده است. به زودی این شرکت میتواند به دلیل فعالیت یکــی از بزرگترین رقبایش در صنایع غذایی، با جدیت بیشــتری بر روی فروش خود کار کند. شرکت نستله اعلام کرده است که در حال تحقیق بر روی تولید نوشیدنی چربیســوز است، اگر نستله چنین محصولی را تولید کند و واقعا موثر باشد، محصولات مشــابه هم شانس بالایی برای پیدا کردن مشتری خواهند داشت.

 

مقوی بنوشید

این برند نام شیرهای کاملی است که توسط یک تیم چندنفره به صورت استارتاپی راه اندازی شده است.

به دنبال یک نوشیدنی انرژی زا و طبیعی هستید؟

هرآنچه لازم دارید را میتوانید در شیر کامل و مقوی پیدا کنید !

این تیم چندنفره، قصد دارد نوشیدنی سالم را ترویج دهد بنابراین به صورت کاملا کاربردی و ساده تمام ویژگی های یک شیر کامل را و کاربرد آن را در زندگی روزمره حتی بر روی پاکت این شیرهای سالم چاپ کرده اند.

 

غذای حلال

بســیاری از رســتورانهای زنجیرهای در برخی شعبه های خود غذاهای کوشــر (غذاهای حلال مطابق بــا قوانین غذایی دین یهود( ســرو میکنند از جمله ساب وی و دونات فروشیهای دانکن و بیشتر شعبه های بستنی فروشی بسکین رابینز. اما تاکنون یافتن غذاهایی که طبق استانداردهای اسلامی حلال تلقی شود کار دشوارتری بود. The Halal Guys نام یک رستوران زنجیره ای در نیویورک است که سال  ۱۹۹۹ کار خــود را به صورت محــدود آغاز کرد و در حال حاضر هم دو شــعبه در این شــهر دارد که انواع مرغ سوخاری و گوشت بریان میفروشد اما حالا این مجموعه در حال سرعت بخشیدن به کسب وکار خود است و اخیرا امتیاز برند خود را میفروشد و برای همین قرار است شعبه هایی در کالیفرنیا و واشنگتن و هیوستن دایر کند و بعد از آن به سراغ فیلیپین برود. با اینکه به دلیل فعالیتهای داعش ممکن است در برخی کشورهای اروپایی این مجموعه با واکنشهایی روبه رو شود اما به خاطر جمعیت بالای مسلمانان جهان این رستورانها میتوانند به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند.

 

۱۰۰۰ انجیر

نام رستورانی جمع و جور است که غذاهای مدیترانه ای پخت میکند اما به خلاقانه ترین شیوه ارائه میکند.

این رستوران که نامش ۱۰۰۰ انجیر است، در واقع معتقد است هرچقدر غذاهای مدیترانه ای از جمله فلافل را به صورت قدیمی با اصالت و به دور از مدرنیته عرضه کند موفق تر خواهد بود.

رستوران ۱۰۰۰ انجیر برای همین امر غذاهایش را که شامل سالادهای مدیترانه ای و غذاهای مخصوص مانند فلافل است در کاسه های قدیمی و سفالی به مشتریان عرضه میکند.

 

شکلات سالم

کارآفرینان سالهاست که بر روی این ایده کار میکنند اما سال گذشــته سرانجام محصولی پیدا شد که شــاید به زودی در قفسه فروشگاهها به صورت عمده توزیع شود. شــرکت -Livin-Be-U Smart محصول خود را که با روغن زیتون، پروتئین و میوه درست شده است در هالووین ۲۰۱۵ در ۱۰ هزار مرکز فروش از جمله ۴۰۰ شعبه از فروشگاه معروف والمارت عرضه کرد. این شرکت سه سال است که در تورنتو تاسیس شده است بسته های ویتامین طبیعی را هم با چهار مزه مختلف تولید میکند. با توجه به اینکه مادرها تلاش دارند تا جلوی خوردن تنقلات مضر را توسط کودکانشان بگیرند، اینگونه محصولات پتانسیل بالایی برای یافتن بازار در میان خانواده ها دارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.